/Németh Ferenc küldeménye:


Társadalmi egyenjogúság 2010.02.01./



ÉN, TE, Ő



-Én tanulok,

te tanulsz,

ő lóg,

-Én vizsgázom,

te vizsgázol,

ő nem buktatható,

-Én dolgozom,

te dolgozol,

ő hátrányos,

-Én spórolok,

te spórolsz,

ő segélyt kér,

-Én építek,

te építesz, -

ő igényel (és kap is),

-Én gyereket szülők,

te gyereket nemzel

(annyit, amennyit el tudunk tartani),

ő világrapotyogtatja tucatjával,

és eltartatja velünk,

-Én nevelem a gyerekemet,

te neveled a gyerekedet,

ő megveri a gyerekeinket,

-Én megvásárolom,

te megvásárolod,

ő kirabol,

-Én kertészkedem,

te kertészkedsz,

ő ellopja,

-Én állatot tenyésztek,

te állatot tenyésztesz,

ő elhajtja,

-Én továbbképzem magam,

te továbbképzed magad,

ő segélyt kap,

-Én adót fizetek,

te adót fizetsz,

ő visszaigényel,

-Én nyugdíjjárulékot fizetek,

te nyugdíjjárulékot fizetsz,

ő méltányossági nyugdíjat kap

-Én korán meghalok,

te korán meghalsz,

ő a társadalom áldozata,

ha korán meghal,

Az én hamvaimat szétszórják,

a Te hamvaidat, kicsi betonfalba falazzák,

ő családi márványozott, aranyozott, étellel,

itallal, pénzzel, arannyal megrakott kriptában

tér örök nyugalomra!