Mi működik a közösségi médiában?

A közösségi oldalakon leggyakrabban használt marketing technikák nem feltétlenül a legjobbak is.

A 2009 szeptemberi MarketingProfs kutatásban B2B és B2C hirdetőket kérdeztek meg közösségi média aktivitásaikról - ismerteti az eMarketer cikke alapján a DMSZ hírlevele.

A leggyakoribb eszköz, amit a Facebookon használnak, a státusz frissítéseken keresztül igyekezett látogatókat a céges anyagokat tartalmazó oldalakra kalauzolni. A második legnépszerűbb eszköz pedig a vásárlók ismerősnek jelölése volt.

A leghatékonyabb azonban a Facebook-alkalmazás létrehozása, melyet csupán a válaszadók kevesebb mint negyede tett meg. Mind a B2C, mind a B2B hirdetők arról számoltak be, hogy a rajongói kérdőívek eredményesek voltak - ez a harmadik legnépszerűbb eszköz.

Nem meglepő, hogy a hirdetések vásárlása - még a targetált is - bizonyult a legkevésbé hatékony megoldásnak a közösségi média marketing területén.

Csakúgy, mint a Facebookon, a Twitteren is az volt a hirdetők legfontosabb célja, hogy növeljék a forgalmat. Ezt a legtöbbször marketing-jellegű weboldalakra mutató tartalom közzétételével igyekeztek elérni a mikroblog oldalon, a második legnépszerűbb megoldás pedig a promóciós ajánlatokat tartalmazó oldalak belinkelése volt. A leghatékonyabb eszköz azonban nem ezek közül került ki.

A B2C marketingesek a legtöbb sikert akkor érték el, amikor PR-jellegű problémákat követtek figyelemmel a Twitteren (ezt a tevékenységet a válaszadók fele végezte), és felvették a kapcsolatot azokkal a felhasználókkal, akik negatív hozzászólásokat írtak a márkához (ezt a válaszadók 22,4%-a tette meg). A B2B cégek számára is hatékonynak bizonyult a márkamonitoring, csakúgy, mint a Twitteren kiküldött meghívók is, melyekkel különféle rendezvényekre invitáltak - ez volt a legkevésbé használt módszer.

Bár néhány cég, mint például a Dell, sikerről számolt be a területen, a tanulmány szerint az eladásnövelés a legkevésbé hatékony marketing technika amivel a cégek gyakran próbálkoznak a Twitteren.
médiainfo.hu