A NAGY TESTVÉR MINDENT LÁT?

EARTH VIEW IN GOOGLE MAPS

A NAGY TESTVÉR MINDENT LÁT?  II.rész

UTCAKÉPEK KÉSZÍTÉSE

Autó  Tricikli  Kézikocsi  Motorosszán  Trekker

Utcaképet készítő autó
  • Amikor kísérleti projektként útjára indítottuk az Utcakép szolgáltatását, telepakoltuk számítógépekkel egy terepjáró csomagtartóját, a tetejére kamerákat, lézereket és egy GPS-eszközt helyeztünk, és megkezdtük az első képek begyűjtését. Az Utcakép 2007-ben indult öt amerikai várossal, és azóta minden földrészre kiterjesztettük a 360 fokos panorámaképek szolgáltatását.
    Ezután rövid ideig egy mikrobuszt használtunk, mielőtt átváltottunk volna egy egész flottányi autóra, amelyek segítségével kivitelezhetjük a projektet az Egyesült Államokban és az egész világon. Előbb számítógéphegyeket használtunk, ám ma már csak egy-egy apró számítógép található autónként. Folyamatosan dolgoztunk a kamerarendszer finomításán is, hogy nagy felbontású panorámaképeket rögzíthessünk.
    Az autó- és kameratechnológia folyamatos fejlesztései révén a legújabb autónk már 15 lencse használatával készíti a 360 fokos fényképeket. Az autó tartozékai közé tartozik továbbá egy mozgásérzékelő a pozíció rögzítéséhez, egy merevlemez az adattároláshoz, egy kis számítógép, amely a rendszert működteti, valamint a 3D adatokat rögzítő lézerek, amelyek segítségével meghatározhatók a távolságok az Utcakép nézet egy képén belül.
    Utcaképet készítő vonat Utcaképet készítő vonat
  • Utcaképet készítő tricikli

Számos gyönyörű helyet volt alkalmunk felkeresni a világon az Utcaképet készítő autókkal, ám a legérdekesebb és legszórakoztatóbb helyek némelyike nem közelíthető meg autóval. Gépészmérnökünk, Dan Ratner egy szép napon, hegyi kerékpározás közben rájött, hogy kedvenc hobbiját össze lehetne kapcsolni az Utcakép rendszerével, és így új helyek válnának elérhetővé. Azonnal el is kezdett dolgozni egy biciklialapú kamerarendszeren. Ennek eredményeként mára számos parkot, túraútvonalat, egyetemi kampuszt és stadiont értünk el triciklinkkel.
    You can invite the trike to visit so the world can explore your property in Street View.Utcaképet készítő tricikli Utcaképet készítő tricikli
  • Utcaképet készítő kézikocsi

Amikor néhány műkedvelő Google-alkalmazott szerette volna bevinni az Utcakép technológiáját a világ múzeumaiba, ki kellett fejlesztenünk egy olyan rendszert, amely könnyedén befér a múzeumajtókon, és a szobrok körül is kényelmesen navigálható. Az összes eszközt sikerült ráhelyeznünk egy még kisebb alapra, egy kézikocsira, és hamarosan összegyűjtöttük a képeket, amelyeket ma már Ön isláthat a Google Térképen.
    Utcaképet készítő kézikocsi Utcaképet készítő kézikocsi
  • Utcaképet készítő motorosszán

Miután bejártuk a triciklinkkel mindezeket az érdekes helyeket, elkezdtünk gondolkodni, hogy hová juthatnánk még el. Az az ötletünk támadt, hogy az Utcaképeket készítő berendezést felszereljük egy motorosszánra. A Google-ra olyannyira jellemző módon a munkálatokkal néhány hétvége alatt elkészültünk -- felhasználtunk többek között néhány lécet, pár tekercs ragasztószalagot, illetve sídzsekikbe csomagoltunk néhány merevlemezt, hogy kibírják a szélsőségesen hideg időjárás viszontagságait. Szerencsére Whistler Blackcomb lakossága ugyanilyen lelkes volt, így ma már lehetőség nyílik Whistler felfedezésére Utcakép nézetben.
    Utcaképet készítő vonat Utcaképet készítő vonat
  • Trekker

A Trekker lehetővé teszi, hogy az Utcaképben még több hely jelenjen meg – olyan helyek is, ahová az autók, triciklik, kézikocsik és hómobilok sem képesek eljutni. A Trekker egy hátizsák formájú berendezés, amelyre egy kamerarendszert erősítettünk. Mivel így könnyen hordozható, a szűk terekben vagy csak gyalog megközelíthető helyeken is lehet vele képeket készíteni. Ez a berendezés egy Android rendszer által vezérelt, 15 különböző irányba tájolt objektívet tartalmaz, így az ezekkel készített fotókat 360°-os panorámaképekké lehet összefűzni. Amikor a kezelő halad, a berendezés kb. 2,5 másodpercenként készít képeket. Ezt a fényképezési módszert először az arizonai Grand Canyon sziklás vidékén próbáltuk ki, ami után a Trekker az Utcakép többi eszközéhez hasonlóan megkapta a nevezetes Google Térkép-emblémát.