A Werfen vonat és az MVSz hányattatása


(MVSZ Sajtószolgálat)
 
A minap a Nemzeti Hírháló hírlevele újraközölte Geönczeöl Gyula 2005-ben kelt, A Werfen vonat eredete című terjedelmes írását a magyar aranyvonatról. A magyar államot még mindig dollármilliárdok kifizetésével fenyegető aranyvonat-ügynek van egy kulcsszereplője, akinek nevét G. Gy. alighanem szándékosan elhallgatja: Patrubány Miklós. Ha Patrubány Miklós 1999. decemberében nem lépközbe, Magyarországból teljesen jogtalanul már régen kipofoztak volna 4 milliárd dollárt. 

2010. december 14-én, a Magyarok Világszövetségének három vezető tisztségviselője, Rácz Sándor tiszteletbeli elnök, Fuksz Sándor elnökhelyettes és Bottyán Zoltán, a Kárpát-medence Térség Magyarországért felelős alelnöke Emlékiratot küldött az Országgyűlés minden tagjának, amelyben az MVSZ költségvetési támogatásának helyreállítását kérték. Az Emlékiratban egy interjúrészletet is közölnek, amelyet az MVSZ elnökével, Patrubány Miklóssal, a magyar aranyvonat-ügyről készítettek. 

Az országgyűlési képviselőknek elküldött Emlékirat-interjú sok mindene választ ad: a Magyarok Világszövetségének 2000 óta tartó hányatott sorsára, miként Patrubány Miklós azóta tartó kirekesztésére és elhallgattatására is. Alább közzétesszük az említett Emlékirat-interjút.

Emlékirat – Ezekre a kérdésekre vártam feleletet egy interjúban Patrubány Miklóstól. 

Patrubány Miklós: 1999 őszén a magyarországi sajtó a magyar aranyvonatról kezdett cikkezni. Az MVSZ akkori elnökhelyetteseként korábban közelről tanulmányoztam a Svájcban „alvó bankszámlákon” rekedt zsidó és magyar vagyonok kérdését, valamint azt, hogy a nemzetközi sajtó miként pofozott ki ezek okán jónéhány milliárd svájci frankot a kantonok országából. Megéreztem: most Magyarország következik. Tudomásom volt arról, hogy él az Egyesült Államokban egy banktisztviselő, Kenneth D. Alford, aki hobbiból több évtizeden keresztül tanulmányozta a magyar aranyvonat ügyét, amiről könyvet is írt. Geönczeöl Gyula révén megszereztem címét, és közcélra felajánlott tiszteletdíjam terhére meghívtam őt Budapestre, hogy tartana egy nemzetközi sajtótájékoztatót. Láss csodát, az amerikai pénzügyi kutató elfogadta meghívásomat, és lett belőle a Magyarok Világszövetsége történetének legnagyobb sajtótájékoztatója. France Press, Reuters, DPA, izraeli és orosz állami hírügynökségek és tévétársaságok. A teremben legkevesebb huszonöt tévékamera.

Kenneth D. Alford 1999. december 17-én, az MVSZ Semmelweis utcai székházának Csontváry-termében megtartotta A magyar aranyvonat igaz története című vetített képes előadását, az általa 2 milliárd dollárra becsült értékű titkos vasúti szerelvényről. Elmondta és részletesen, amerikai katonai dokumentumokkal bizonyította, hogy 1945-ben, a magyarországi zsidók által beszolgáltatott aranyat és a magyar arisztokraták jelentős vagyontárgyait szállító magyar aranyvonatot a német, svájci, osztrák hármas határ közelében az amerikai hadsereg lefoglalta. Részletesen bizonyította, hogy a magyar állam nem tehető felelőssé az aranyvonat tartalmának elkallódása miatt, mert ezt követően minden az amerikai hadsereg felügyelete alatt, annak jóváhagyásával történt: az amerikai főtisztek eltulajdonították, elajándékozták azt, ami nekik tetszett, az Izrael állam megalapításával foglalkozó bizottságnak átadták a magyar aranyvonaton talált valamennyi zsidó kultikus kegytárgyat, azt ami ezen felül megmaradt, elárverezték egy New York-i tőzsdén...

A nemzetközi sajtó döbbenten és hitetlenkedve hallgatta, majd kérdezte az előadót: Ezek szerint Magyarország nem vonható felelősségre a magyar aranyvonaton elhelyezett javakért?! Semmiképpen – hangzott az amerikai kutató válasza, legfönnebb az Amerikai Egyesült Államok hadserege, illetve kormánya!

A hír egy nap alatt körbejárta a világot. Kenneth D. Alforddal hazatérte után az egyik legnagyobb nézettségű amerikai tévécsatorna, a History Channel többrészes beszélgetést sugárzott a magyar aranyvonatról. Ha akadt volna olyan, akihez a budapesti sajtótájékoztató híre nem érkezett volna el, az a History Channel sorozatából megtudhatta: Magyarország nem vonható felelősségre a magyar aranyvonat tartalmáért, hiszen az maradéktalanul az amerikai hadsereg fogságába esett.

1999. december utolsó napjain az Argentínai Magyar Intézmények Szövetsége a Magyarok Világszövetsége elnöki tisztére jelölte a magyar aranyvonat igaz történetét Kenneth D. Alford budapesti sajtótájékoztatójával feltáró Patrubány Miklóst.

2000-ben január 3-a, az első munkanap hétfőre esett. Kora délelőtt egy ismerős kopogott be hozzám a Világszövetség Erdélyi Társasága kolozsvári székhelyű irodájának ajtaján. Nemzeti elkötelezettségű hírében álló, ismerős hölgy lépett be, és hangos szóval, szűnni nem akaróan ócsárolni kezdett a magyar aranyvonatról tartott nemzetközi sajtótájékoztató miatt. „Hogyan merészeltél Te az aranyvonattal foglalkozni?! Nem tudod, hogy Magyarországnak van felelős kormánya?! Hogyan merészeltél ebbe beleavatkozni?!” – ordítozta a hölgy, aki Orbán Viktorral és Csoóri Sándorral tegeződő viszonyban levőnek mondotta magát. Egy ideig hüledezve hallgattam a szitkokat, majd kitessékeltem a hívatlan vendéget. Nem telt el egy hét, és Erdély-szerte hullámokban kezdett terjedni Patrubány rossz híre. Előbb az, hogy nem normális, amiről orvosi papír is lenne, majd hogy kommunista, végül, áprilisra már szekus lett.

Amint később összeállt a kép: már az Antall-kormány idején megszületett a jogi háttere annak, hogy amennyiben igény lesz rá, Magyarország kötelezően fizessen a magyar aranyvonattal elveszett javakért. Mondják, hogy a Horn-kormány idején a 2 milliárd dollárt is készenlétbe helyezték. Már csak a nemzetközi sajtóakció volt hátra. Ennek tett keresztbe Kenneth D. Alford 1999. december 17-ei, budapesti nemzetközi sajtótájékoztatója.

Epilógus

Az évekkel később a magyar aranyvonaton „elveszett” javak ügyében floridai bíróságon indult csoportos per. A vádlott, az alperes szerepében immár nem Magyarország, hanem az Amerikai Egyesült Államok kormánya volt. Meghívásomra Kenneth D. Alford újabb budapesti sajtótájékoztatót tartott. Az eredmény ismert: az USA kormánya végül, peren kívüli megállapodásban, mintegy huszonöt millió dollár kárpótlást kifizetett. 

Magyarország indokolatlan meggyanúsítása máig tartóan megakadályoztatott.

Emlékirat – Az MVSZ akkori elnökhelyettese, aki Magyarország alaptalan kifosztását megakadályozta, beéri egy 1% százalékos sikerdíjjal, amit költségvetési támogatás formájában, jóelőre felajánl a magyar nemzet világméretű egységét felmutatni hivatott Magyarok Világszövetségének. (…)

MVSZ Sajtószolgálat
7719/130124
/Forrás: Vattay Szabolcs 2013.01.25-i levele/*B.Kiss-Tóth László
*
Kapcsolódó:
A Werfen vonat és az MVSZ hányattatása
Geönczeöl Gyula észrevétele:
 
Patrubany Miklos elveszett magyar javak az MVSZ kereteben valo sorozat kereteben hivta meg Kenneth Alfordot. Minden anyagot Alford urtol en hoztam haza, illetve szamos mas hatalmas dokumentum gyujtemenyt talaltam meg.Ez tobb ezer oldal: Az USA hadseregenek levelezese, a MNBank merlegkonyve, a vonat leltara, es tobb ezer oldal mas forrasbol.Evek hosszu soran szedtem ossze.PM nem ismeri mi van az anyagokban, ezert van az, hogy en irtam le ennek az ugynek a lenyeget.PM Kenneth Alfordnal utolag gyalazott engem. Ez nala normalis dolog.Az MVSZ azon bizonyos sajtokonferenciajat megelozoen a Magyar Kulturalis Orokseg Miniszteriumanak atadtam az anyagokat es azt a miniszter meg is koszonte. Sajtonyilatkozat lett kiadbva a Miniszterium altal es tobb cikk jelent meg, ahol az ujsagirokat tajekoztattam, hogy mit irhatnak le, ami a dokumentumokbol lathato. Ezeket a cikkeket letiltottak. A miniszter levele nalam megvan. Ezt kovetoen tortent a sajtokonferencia az MVSZ-ben. Patrubany semmit sem tudott az egeszrol, minden anyagot en szereztem meg es tolem kapta meg.Termeszetesen mindenre ra akar ulni szokasa szerint es kiforgatni.A History Channel Washingtonban vette fel azokat a kepeket, ahol Magyarorszagrol hozza szoltam.Az otlet, hogy 1% sikerdij jarna, tolem szarmazik, de nagyvonaluan az MVSZ-nek ajanlottam. Termeszetesen errol sem szol a fama.Kaptam cserebe, hogy Patrubany azota is hazudozik es megtamadott, mint Felvideki elnokot es illegalisan helyettem Fuksz elvtarsat szerepelteti. Werfen vonat, vagy Petofi ugyben. Meg minden ugyben. Nagy magyarok ezek.A floridai perhez is tanukent meghivtak. El akartam mondani, hogy nem a hadsereg a bunos, mert azok meg azzal is elszamoltak, hogy az Amerikaba szallitasert mennyi fat es hany font szoget hasznaltak fel a kontenerekre, amibe a Werfen vonat anyagait csomagoltak es Bremaban hajora raktak. A tabornokok altal kolcson vett holmit ugyancsak vissza kellett adni. De hirtelen Clinton kiegyezett, hogy ne tamadjak a hadsereget. Ez azonban felrevezeto dolog, mert megint nem arrol szolt a per, hogy a vonat a magyar kincstare es azt a parizsi bekeszerzodes szerint vissza kell adni. Negy milliard dollart akartak kiszedni az orszagbol. Ezt azzal akadalyoztam meg, hogy a miniszteriumnak az anyagot sikerult Pallag Laszlo Kisgazda kepviselo segitsegevel atadni. A valosag az, hogy a nemetek kezebe kerult vagyonokat elarvereztek es Izrael allam alapitasanal hasznaltak fel. De ehhez a Werfen vonat nem tartozott. A magyar kincstarat a nemetek NEM ellenoriztek es a magyar allam fuggetlenseget a haboru vegeig fenntartottak, ezert maradt a Werfen vonat magyar allami tulajdon. Az egeszet ket reszre bontottak, az egyik Soprontol a Magyar Nemzeti Bank anyagait szallitotta egy kozos megegyezes alapjan a masik resze ugyanannak a szallitmanynak - a Werfen vonat - Svajcba igyekezett a tobbi resszel, ez le volt egyeztetve Svajccal, de egy hidat lebombaztak az amerikaiak es ezert vissza kellett tolatni egy alagutba, ahol kb. egy honappal a haboru utan meg mindig magyar alakulat vedte. Onnan tolattak vissza az amerikaiakkal Werfen allomasra. Tehat az aranyvonatnak a Magyar Nemzeti Bank vonatot mondjak, ami Phyrrnh-be ment es Patton tabornok foglalta le, a masik a Werfen vonat volt. Mindketto magyar allami tulajdon volt. Rakosiek sok hazug dolgot gyartottak le, hogy takarjak a Werfen vonat illetektelen elrablasat es ki nem adatasat. Tehat a magyar vagyon sosem kepezte a nemetek altal ellenorzott vagyonok reszet. Ezt egy tabornok, Ausztria amerikai katonai kormanyzoja az otcsillagos Mark Clark vilagosan meg is irja, ott van az anyagok kozott. A Werfen vonat a magyat kincstarhoz tartozo anyagokat szallitotta, amibe elrejtettek olyan zsido szarmazasu banki beteteket, amiket a nemetek nem talaltak meg. Ezert kovetelte a magyar kormany, hogy az egesz vonatot adjak vissza, mert a magyarok tudjak, kinek mi jar belole. Csak megjegyzem: Kie legyen a Werfen vonathoz tartozo 8 vagon, ami a Kiralyi Palota teljes belso mukincs keszletet szallitotta? Sajnos a Vilagszovetseg ezt az ugyet sem vitte vegig, mert a cel az en ellehetetlenitesem es gyalazasom sokkal fontosabb, mint a kozerdek.

Udv. Geonczeol Gyula
/Forrás: Trianon levlista 2013.01.27./ Megjegyzésem: G.Gy. olyan angol nyelvű billentyűzettel írta a levelét, amelyen ékezet nem található.*B.Kiss-Tóth László