Csézy: Hibás vagyok Laci halálában

 Persze hogy hibáztatom magam, csak mi voltunk egymásnak, mindent együtt csináltunk – zokogott Csézy, vagyis Csézi Erzsébet (32), aki smink nélkül, kisírt szemmel, kialvatlanul, megtörten ült a kamerák elé.
Aki látta már az utcán vagy színpadon, szinte rá sem ismert a mindig jól ápolt, gyönyörű énekesnőre, aki egykori élettársa, Lajos László (†43) halála óta hallgatásba burkolózott. Csézy egyedül a TV2 Naplójával tett kivételt, s mesélt a barátságból lett szerelemről, s arról az utolsó három évről, amit az egymástól való eltávolodás, a teljes anyagi csőd jellemzett, s amelynek végére egy golyó tett pontot.
Az énekesnő a kamera előtt sem bírt könnyeivel
Az akkor még operaénekesnek tanuló Csézy és bútorkereskedő párja akkor ismerkedett meg, amikor még mindkettejüknek volt valakije. Aztán a „valakik" elkoptak, ők pedig megmaradtak egymásnak. Barátságuk hamar szerelemmé alakult, Csézy a férfi miatt lemondott operaénekesi álmairól, s inkább popkarrierjét kezdték el építgetni.

– Még a kapcsolatunk elején leírtam egy füzetbe, hogy csak őt akarom. Mindig kérte, hogy mutassam meg neki, de azt válaszoltam, majd az esküvőnk napján. Nagyon szerettem volna a felesége lenni, és gyerekeket szülni neki – mesélt Vuity Tvrtkonak a Naplóban az énekesnő. 2007-ben azonban jöttek a gondok: a vállalkozónál elkezdett vizsgálódni az adóhatóság. Hogy ki tudják fizetni a tartozást, Csézy eladta a lakását, keresztapjától pedig 30 millió forintot kért kölcsön. Egy év múlva azonban már látszott: László teljesen tönkrement, adósságai megközelítették a 100 milliót. Csézy és László napi megélhetési gondokkal küzdött. A férfi azonban sosem panaszkodott, aki ismerte, egy energikus, optimista embernek írta le.
Lajos László temetésére nem hívták meg az énekesnőt

Az adóssággal együtt kapcsolatuk is megváltozott. – Egyre jobban úgy éreztem, hogy mint nő, már nem kellek neki. Egy hónappal a halála előtt visszaköltöztem a nagymamámhoz, szerettem volna megtudni, hogy egyáltalán van-e még szüksége rám. Ezután is mindennap beszéltünk, hiszen ő volt a menedzserem, de mindig csak a zenéről beszélt – folytatta Csézy. – Az utolsó három év nagyon nehéz volt, de végigküzdöttük, és úgy éreztem, kifelé jövünk belőle, és tovább tudunk lépni, erre ő feladta! – törölgette könnyeit a nő.

Lajos László október 26-án lett öngyilkos. Délelőtt még találkozott egy közeli barátjával. – Sosem láttam még olyannak. Szinte önkívületi állapotban volt. Csak állt a kapuban, és remegett, meg se szólalt – emlékezett vissza a tragikus napra a férfi egy barátja, Tóthné Andrea. A férfi ezután Csézyvel közös otthonukba ment, felöltötte fekete öltönyét, kinyitott egy üveg bort, a fotelt a kandalló elé húzta, a CD-lejátszóba betette szerelme lemezét, s meghúzta a ravaszt. Lajos Lászlót szombaton helyezték örök nyugalomra, ám a családi vádaskodások, egymásra mutogatások miatt Csézy nem vett részt a végső búcsún, Lászlóval közös terveit azonban nem adja fel.
– Laci csalódna bennem, ha feladnám. Büszke volt rám, ő tett híressé, hiszen csak azt a akarta, hogy én énekeljek. Mindig együtt dolgoztunk volna, ha ez nem történik
 Blikk-információ