MINDEN HIÁBA (VOLT)?

B.Kiss-Tóth László:

MINDEN HIÁBA (VOLT)?
(Az 5 évvel ezelőtti szombathelyi forradalmi
hangulat emlékezete és tanulságai)
*
Ahogy'
nézegettem a kétezerhat őszi
dokumentumfotókat-és 'irodalmat',
arra jöttem rá, hogy már kezdetektől fogva
alig-alig keltettünk az utcán riodalmat...

Újra beígértek, MI újra biztunk:
Ha nem csinálunk ITT semmi bonyodalmat,
végetér a kórság és az lesz gyógyír a bajra,
ha imádkozunk inkább és teszünk fogadalmat!
*
Ahogy'
nézegettem a kétezerhat őszi
dokumentumfotókat-és 'irodalmat',
arra gondoltam, hogy a bajunk még nagyobb lett
és mégsem kapunk rá sem írt, sem jót, sem irgalmat...

Tüntettünk... csak tüntetgettünk és közben
elszalasztottunk száznál is több alkalmat,
'mikor idegenszívűek kezében hagytunk
minden pénzt, hivatalt, dicsőséget és hatalmat!
*
Ahogy'
nézegettem a kétezerhat őszi
dokumentumfotókat-és 'irodalmat'
az motoszkált bennem, hogy tört gerinccel soha
nem építhetjük föl az Új Magyar Birodalmat(!)...

Beálltunk a sorba, ám kitaszítva
mégsem szállt ránk sem malaszt, sem égi harmat,
kártevőink jótevőkké sem válnak soha(!)
és MI maradunk még továbbra is EU-s gyarmat(!)...
*
Ahogy'
nézegettem a kétezerhat őszi
dokumentumfotókat-és 'irodalmat'
megfájdult a lelkem(!): ... mert lepaktáltunk velük,
megérdemeltük a birkáknak járó bizalmat...

Ha majd unokáink is bánni fogják,
nem éreznek irántunk mást, csak szánalmat(!),
ne áltassuk magunkat, hogy jó volt a kezdet,
és csak gyávaságból nem csináltunk forradalmat!
*
Sé.2011.09.16-18.