Szász Lóránt: FELROBBANTOTTAK


(Ghassan Kanafi palesztínai
 költő szavai a másvilágból)

Felrobbantottak. Egy pillanat
és péppé zúzottan keringtem
a levegőben. Körülöttem a
kocsim darabjai, kipuffogó cső,
lökésgátló, a karburátor egy
része kiégve, hiszen hamuvá
és füstté váltam én is azonnal.
Tegnap a szélről írtam és a
kedvesemről a Jordán völgyében,
átölelik egymást és megsiratnak.
Tudtam, hogy elér a halál,
ismertem azokat, akik nem
kíméltek. Nem öltem ugyan, csak
a szavaimból szállt a harag, hogy
a népem, a három millió hazátlan,
és tenni kellene valamit végre,
mert a szó elenyész, és ránk nem
figyelnek. Fegyverről énekeltem,
hiszen nem volt más menedékem,
én, aki szelíden gondoltam a
a szélre és a kedvesemre a Jordán
völgyében, akik átölelték egymást
és megsirattak. Tudom, hibás
vagyok én is, de a halállal lerovom
azt, hogy éltem és énekeltem a
Jordán völgyéről és a szélről és a
kedvesemről, akik majd átölelik
egymást éd tovább énekelnek.

Zas Lóránt, 1986

(Olvasható a NEMZETED NEVÉBEN és
 a VAGYOK A KÖLTŐ c. kötetekben)