B.Kiss-Tóth László:                                                                  
 
  N E M  É R T E M ...

Rég' tisztába lett téve a múltam,
pedig velük nem is azonosultam,
eszement sem lettem, s el sem korcsosultam,
azért maradt, ...s hatott tán a jelenésem ITT.
 
...mert megmaradt még a jellemem ITT,  itt-
-ott van még aki olykor  megjelenít,
de mélysötét árnyak lepték el már megint
a hittel, s bizalommal teli jövőképem...

Mér' válik ártalommá mindég az értelem?
N e m  é r t e m !

A rám rakott béklyót egyszer már széjjeltéptem,
de ha kell, majd újra és újra széjjeltépem(!),
akkor is, ha naponta leverik a vesém,
ha mérgezik a májam, s lépre megy a lépem...

Nekem süntüskéből lett faragva a lándzsám,
teknőspáncélból lett kovácsolva a vértem,
minden fájó sorban vitriolt fog a pennám,
s viszolyogva vádol a 'kibeszélhetnékem'(!)...

...de ki szólhatna itten bármi másról nékem?
Mennyi sok kórság van ezen a szerencsétlen,
vétlen magyar népen! Ez sem lehet véletlen,
...nem lehet véletlen, kétlem! Ó, mér' nem értem?
*
Hülyítésül... egy judapesti köztévében
valami bunkó show megy most adásban éppen:
Ké-heem alá-ssaan... ké-heem szé-peen,
MI ne lássunk(!), MI ne halljunk(!), MI ne beszéljünk(!),
s meg sem fagyunk, éhen sem halunk, (MÁSok vagyunk!)
mint az iszap, úgy elvagyunk(!), ...s eléldegélünk.

Már régesrég óta MÁSról sem szól a dalunk:
ha fejünkre rondítanak is ott balközépen,
'Jótevőink' ebbéli igyekezetét MI
 akkor is illő módon megköszönjük szépen...

         Sé, 2011. nov.29-30.