Szász Lóránt:
 
KÉRDŐJELEK KÖZÖTT
(A táltos utolsó sóhaja)


Kérdőjelek között foszladok,
amelyek mellig érnek,
megérintettek percek és napok,
nem hallok már ígéket.
Keresem még a szót,
a számat nem hagyja el kiáltás,
az értem jött hajók
kikötnek máshol, és a part is már más.
Mondták, ha majd felnövök
leszek vándor, aki kutatja a szépet,
fellobogtak délkörök,
és megtudtam: íze van a kenyérnek.
Szőlőt ültettem, fajborok
aromáját most is szájamban érzem.
Mangót és naspolyát hozok,
felrepítem sólymomat a szélben.
Törökverő hadak nyomát,
osztrák ulánusok porát szagolva éltem,
kozák ménes taposott át
hazámon és a félig kikelt vetésen.
Vagyok ma büntetett, akit
vesszőznek kételyek és baljós jelek az égen,
hiszem: akkor segít a hit,
amikor roskadok, és lassul már a menésem.

Zas Lóránt

USA, Kalifornia, Almák völgye, 2010. május.5.    B.Kiss-Tóth László