B.Kiss-Tóth László:MERT NEM...

Mért nem őket választottam?
Mért nem értük fáradoztam?
Mért nem róluk áradoztam?
Mert JOBB LÉTről ábrándoztam!
*
...'míg jobb létről ábrándoztam,
ellenséggel barátkoztam,
ha gyóntam is, nem áldoztam,
élve, s 'holtan' 'transzban' voltam.
*
...'mikor egyszer 'transzban' voltam,
Őseinkkel 'találkoztam'!
Őshitemre támaszkodtam,
s akkor NEKTEK választ hoztam...
*
...mielőtt a választ hoztam,
néha én is ingadoztam:
reméltem még, s bizakodtam,
de sohasem alázkodtam(!)...
*
Soha meg nem alázkodtam!
Ha nem tetszett, lázadoztam(!),
léptük nyomát is átkoztam(!),
s inkább a kínt választottam!
*
...mert kínjukat választottam,
lesittelt az átkozott TAN!
Rácsok közé vigaszt hoztam,
s éjjel-nappal virrasztottam...
*
Éjjel, s nappal virrasztottam,
csodákra nem várakoztam,
ha jól voltam, ha lábadoztam,
öntudatot árasztottam...

...mert nem őket választottam(!)...

                                    Sé, 2012.01.06-08.